joomla slideshow with caption

 

„Žmonės pažįstami ginče ir kelionėje“ (Dž. Herbertas).

IKIMOKYKLINIS UGDYMAS

 12309703 1661202267452564 7697231563125905153 o

PRADINIS UGDYMAS

12307445 1661202934119164 228466875042022628 o

PAGRINDINIS UGDYMAS

PAGRINDINIS

Pamokų laikas

1.   8.20 - 9:05
2.   9.15 - 10.00
3. 10.10 - 10.55
4. 11.15 - 12.00
5. 12.20 - 13.05
6. 13.15 - 14.00
7. 14.10 - 14.55
8. 15.05 - 15.50

 INFORMACIJA APIE NUOTOLINĮ UGDYMĄ

be patyciu

 logo 100

 

uz saugia lietuva rgb

Antro zingsnio mini

 

 2 OD logo lietuviskai SPALVOTAS

 

Vaiku linija 

 

 

logo lt

 

 

 mukis

 

aikos

 logosveik

 

 

 

 

kpartnerystės

 

 

forumo teatras

 

 

 

piliecio zadintuvas

 

 

soc integracijos

 

 

tapk

logo transpariancy int

 

 

 

nacegz

vyturys

 

 „Vyturio“ skaitmeninių knygų biblioteka

 


Vasaros stovykla

fdd7365186a931338914c18c32fe8612

Minint Juozo Tumo-Vaižganto 150-ąsias gimimo metines, 2019 metus Seimas paskelbė Juozo Tumo-Vaižganto metais. Mes irgi nusprendėme pagilinti žinias apie šio įžymaus anykštėno gyvenimą ir kūrybą. Parašėme projektą „Anykščių krašto rašytojų keliais. J. Tumas-Vaižgantas“. Sėkmingai gavome finansavimą iš Anykščių rajono savivaldybės ir vasaros atostogų pradžioje organizavome 5 dienų stovyklą, kurioje dalyvavo 14 mokinių (5–9 kl.)  

 Video: https://www.youtube.com/watch?v=ID7loF0NwCM&t=22s

 

                                           

Stovyklos atidarymo dieną sukūrėme stovyklautojų vertinimo sistemą. Visos stovyklos metu už parodytą iniciatyvą, savanorystę, puikiai atliktas užduotis, geras idėjas vertinome vienas kitą. Rinkome kaupiamuosius balus. Susumavus taškus, daugiausiai jų surinko Mėta.

Mokyklos bibliotekoje susipažinome su Vaižganto rašytojo biografija ir kūrybiniu palikimu. Pasirinkome „Pragiedrulių“ ištrauką apie Napaliuko vaikystę. Kūrėme scenarijų, rūpinomės apranga ir dekoracijomis, repetavome. Inscenizacijas ruošėme gimtąja tarme. Vaidinimą nufilmavome ir sukūrėme nuotaikingą filmuką.

Kitą dieną žiūrėjome Lietuvos kino studijos kino filmą „Tumo kodeksas“, sukurtą remiantis laiškais ir amžininkų prisiminimais. Sužavėjo istorija apie žmogų, kuris gyveno atvirai sakydamas tiesą ir nelikdamas abejingas, galėjęs įsivertinti, kad „darydamas kitiems gera, pats tapau laimingas“.

Norėdami pažinti Vaižganto virtuvę, remiantis išlikusiais dokumentais ir jo kūriniais, išsiaiškinome, kad rašytojas mėgo tradicinę Anykščių krašto virtuvę. Vietinėje parduotuvėje nusipirkome produktų, pasigaminome, o vėliau suvalgėme vieną mėgstamiausių rašytojo patiekalų – virtinius su varške.

Trečią dieną vykome į edukacinę-pažintinę kelionę į rašytojo Vaižganto gimtinę Malaišius. Pakeliui aplankėme Kunigiškių mokyklą-muziejų, klausėmės klubo „Pragiedrulys“ pirmininko V.Bagdono pasakojimo apie būsimo rašytojo vaikystę. Pabuvojome Svėdasų J.Tumo-Vaižganto gimnazijos muziejuje, Didžiuliškiuose sužinojome apie Vaižganto draugystę su L.Didžiuliene-Žmona.

Kitą dieną išvykome į Kauną. Ekskursijos metu aplankėme J. Tumo-Vaižganto memorialinį muziejų. Turėjome galimybę pajusti autentišką laikų dvasią, pažinti iškilaus tų dienų inteligento asmenybę, jo kasdienę aplinką, pamatyti unikalius rašytojui priklausiusius meno kūrinius. Lankėmės Vytauto Didžiojo bažnyčioje, kurioje Vaižgantas kunigavo ir buvo palaidotas. Karo muziejuje gidė papasakojo apie didingą Lietuvos valstybės politinę ir kultūrinę praeitį.

Ankstyvą penktosios dienos rytą išvykome į Plungės rajono Kulių miestelį, kurio bažnyčioje kunigavo Vaižgantas. Kulių krašto muziejuje apžiūrėjome ekspoziciją, skirtą šio jaukaus miestelio istorijai, susipažinome su būdingiausiais šio krašto verslais, žymiausiais žmonėmis. Vaižganto atminimo muziejuje įrengta atskira salė. Lydimi muziejininkės Zuzanos pasivaikščiojome mėgstamais Vaižganto takais, lankėmės Vaižganto ąžuolyne. Šios kelionės metu nuotaikingai žaidėme ,,Lazertrone“ Šiauliuose.

Lankydamiesi įvairiose Lietuvos vietovėse atidžiai klausėmės vietinės tarmės. Išgirdome žemaičių (daunininkų), kaunietišką, anykštėnų tarmes, svėdasiškių ir viešintiškių patarmes, aptarėme skirtumus ir autentiškumą. Pietaudami kavinėse mokėmės elgesio prie stalo etiketo, maisto pasirinkimo ir užsisakymo taisyklių, diskutavome apie sveiko maisto pasirinkimo naudą. Visos stovyklos metu ugdėme savarankiškumą ir kūrybingumą susipažįstant su artimiausia aplinka ir Lietuvos kultūriniu paveldu, Vaižganto gyvenimu ir kūryba. Ir labai prasmingai praleidome dalį vasaros atostogų.

                                         Visų stovyklautojų vardu mokytoja Virginija Pranskevičienė